New Delhi: There is no plan to drop the civil services aptitude test (CSAT) from the civil services examination, the government said on Thursday.

The civil services examination is conducted by the Union Public Service Commission (UPSC) annually in three stages -- preliminary, main and interview -- to select officers for Indian Administrative Service (IAS), Indian Foreign Service (IFS) and Indian Police Service (IPS) among others.

The CSAT is part of the civil services preliminary examination.

"No sir," was the response given by Minister of State for Personnel Jitendra Singh in a written reply to the Rajya Sabha to a query on the plans to drop the CSAT.

He also responded in negative when asked whether the government was going to change the pattern of the UPSC civil services examination, including the replacement of interviews with a psychological test.

In a separate reply, the minister said that there is no such test which has not been conducted even after one year of its registration by the National Testing Agency (NTA), which conducts entrance examinations for admission/fellowship in higher education institutions.

"National Testing Agency (NTA), which conducts entrance examinations for admission/fellowship in higher education institutions, has informed that there is no such entrance exam which has not been conducted even after one year of registration for the same," Singh said.

He said due to COVID-19 pandemic, the schedule of release of notification of examinations for the year 2020 could not be maintained from the month of April, 2020 onwards.

"Due to COVID-19 pandemic situation, the declaration of result of Tier-III of Combined Graduate Level Examination 2018 has been delayed. However, every effort is being made to complete the process of declaration of result at the earliest," the minister said.

Let the Truth be known. If you read VB and like VB, please be a VB Supporter and Help us deliver the Truth to one and all.



The story was originally published in Altnews.in and has been posted here without any changes and alterations. The original story can be read by clicking here.

A video where a man talking in Urdu is referring to the demolition of Babri masjid and encouraging the Muslim community to take control over the judiciary, police force, health department, and other professions by increasing Muslim representation is massively viral on social media. It has been shared with the claim that the man is the owner of the Himalaya Drug Company. 

The video has been circulated with messages advising against the use of Himalaya products.

Several users posted the video on Facebook and Twitter.

Alt News has received several fact-check requests for this video on its official mobile application.

 

Fact-check 

Alt News used InVid to break down the video into several frames. We reverse searched one of the frames on Yandex and found another YouTube video featuring the same man. The video identified him in Urdu which translates to Naqi Ahmed Nadwi.

Searching for his name led us to his social media profiles. We found the same video posted on August 6, 2020, on Naqi Ahmed Nadwi’s Facebook page with an Urdu caption بابری مسجد کا انہدام اوراسکی جگہ پر رام مندر کا قیام تاریخ ہند کا ایک ایسا موڑ ہے جس کے بارے میں مسلمانوں کو سنجیدگی سے غور کرنا ہوگا! (The demolition of the Babri Masjid and the erection of the Ram Temple on its site is a turning point in the history of India which Muslims must seriously consider!)

According to his Linkedin profile, he is an administrator at Maaden, a mining company based out of Riyadh, Saudi Arabia. He has been a resident of Saudi Arabia for at least the past 15 years, though his Linkedin profile says that he completed his education in India.
 

The founder of Himalaya Drug Company is Mohammad Manal who passed away in 1986. The incumbent President and CEO is Philipe Haydon. The company tweeted a fact-check report debunking the video in question on September 27.

This isn’t the first time that the multinational company was targetted with misinformation on social media. Earlier in March, a false claim suggested that its founder funds terrorists.

The story was originally published in Altnews.in and has been posted here without any changes and alterations. The original story can be read by clicking here.